Voorkomen van gedragsproblemen: studiedagen, workshops, trainingen

Studiedag over gedragsproblemen met Anton Horeweg

Kennis over gedrag:

Passend onderwijs is een plicht. Wij organiseren studiedagen en trainingen over gedrag, gedrags- en ontwikkelingsstoornissen en over contact maken met leerlingen. Maar vooral ook kennis over preventief handelen en de onderwijsbehoefte van jouw leerlingen. Zodat gedragsproblemen minder voorkomen. Passend onderwijs begint immers in de klas. Bij de leerkracht of docent. Omdat gedragsproblemen vaak in de weg zitten, is het goed om samen te bekijken hoe we probleemgedrag kunnen voorkomen of verkleinen. Dat doen wij op onze studiedagen en in onze workshops en incompany trainingen.

 

Interactieve trainingen:

Wij, Anton Horeweg  en Ingrid van Essen, bundelden onze krachten en bieden studiedagen, lezingen, workshops en incompany trainingen aan voor uw schoolteam. Praktisch, gedegen, ontworpen vanuit de jarenlange praktijk ervaring.

Hoe ga je om met leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben? Welke docent houding is nodig? Hoe maak je contact met de leerling, die soms in alles laat zien daar geen zin in te hebben? Zijn er nu echt altijd grote aanpassingen nodig of helpen er soms verrassend kleine dingen?

Wij houden je soms een spiegel voor, omdat leerkrachtgedrag er echt toe doet. Wij geven je ook handvatten om morgen al in je klas aan de slag te kunnen. Dat is de kracht van onze studiedagen, workshops en trainingen. Maak van Passend onderwijs niet langer een plicht, maar een vanzelfsprekendheid.

 

Anton Horeweg en Ingrid van Essen.

Anton Horeweg is gedragsspecialist (M SEN) en ruim dertig jaar leerkracht in het basisonderwijs. Hij is auteur van Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs, Werkboek bij gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs (speciaal voor de Pabo)  Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijsWerkboek bij gedragsproblemen in klas in het voortgezet onderwijs, speciaal voor de lerarenopleidingen), Wat stuitert daar door je klas en De traumasensitieve school. Ook is  hij auteur van de website www.gedragsproblemenindeklas.nl  en publiceerde hij artikelen en columns in diverse tijdschriften. Hij heeft zitting in de expertteams van het project Leer-Kracht (NCOJ en KC-KJP). Daarnaast geeft hij trainingen aan scholenteams en is veelgevraagd spreker op studiedagen en congressen.

Drs. Ingrid van Essen was tot voor kort docent in het voortgezet onderwijs en leerlingbegeleider. Sinds kort heeft zij zich volledig toegelegd op trainingen voor het onderwijs en is zij puber- en gezinscoach en kinder- en jeugdtherapeut en expert in verbindende communicatie. Vanuit haar praktijk Young Identity Coaching begeleidt en traint zij jongeren, ouders en docenten. Ingrid van Essen is auteur van Effectief en affectief lesgeven aan pubers Pubermania en Schoolmania, zij schrijft maandelijks voor het blad Puber en ze is moeder van vier puberende kinderen.

 

 

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.