Een boek over de enorme gevolgen van vroegkinderlijk chronisch trauma. Het legt de verschillende soorten trauma uit, gaat in op de invloed die trauma heeft op de ontwikkeling van het kinderbrein en vertaalt dit naar de dagelijkse klassenpraktijk. Het boek gaat in op kindermishandeling en vertaalt de gevolgen bij deze kinderen naar het gedrag in de klas. Ook geeft het handreiking voor het (her)inrichten van je school(praktijk). Met een voorwoord van prof. dr. Frits Boer, emeritus hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie en voorzitter van de Wetenschappelijke Raad Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie. Hij deed ook de inhoudelijke check, waardoor wetenschap en schoolpraktijk perfect samenkomen. Aanbevolen door Iva Bicanic en de LBBO.
Anton Horeweg, leerkracht, gedragsspecialist. Auteur van o.a. Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs en Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs, onderwijsboeken die op een groot aantal Nederlandse en Vlaamse opleidingen inmiddels verplichte literatuur zijn. Anton Horeweg heeft zitting in de expertteams van het project Leerkracht van het NCOJ en KC-KJP, werkt als trainer/methodiekontwikkelaar voor het NCOJ, draagt bij aan de Academische werkplaats voor ADHD en druk gedrag, en is veelgevraagd spreker op scholen en congressen.
Dr. Riet Fiddelaers-Jaspers, Expert op het gebied van verlies, rouw en trauma. Oprichter Land van Rouw.
Dr. A. Schipper MA, Hoofd afdeling gedragswetenschappen NIDOS.