Wat stuitert daar door je klas?

Over kinderen met ADHD en hun leraren

 

Wat stuitert daar door je klas?

Wat kunnen leraren doen voor kinderen met ADHD? ADHD: geen kind vraagt erom, maar ze hebben het soms wel. Dat kan lastig zijn en het lijkt soms wel of niemand ze snapt. Kunnen we deze kinderen helpen? Absoluut. En dat kunnen we door onszelf te helpen. Door te begrijpen wat AD(H)D inhoudt, door te begrijpen wat deze kinderen niet kunnen, maar vooral ook wat ze WEL kunnen. En wat wij als leerkracht (po) of docent (vo) kunnen doen om dat mogelijk te maken.

 

 

Bekijk de eerste pagina’s

 

 

Over Anton Horeweg

Anton Horeweg, leerkracht, gedragsspecialist. Auteur van o.a. Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs en Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs, onderwijsboeken die op een groot aantal Nederlandse en Vlaamse opleidingen inmiddels verplichte literatuur zijn. Anton Horeweg heeft zitting in de expertteams van het project Leerkracht van het NCOJ en KC-KJP, werkt als trainer/methodiekontwikkelaar voor het NCOJ en is veelgevraagd spreker op scholen en congressen.

Boek Anton als spreker

 

“Mocht je denken dat je genoeg weet over AD(H)D, dan raad ik je toch echt aan dit boek te gaan lezen..”
Josje Jaasma, LBBO Landelijke Beroepsgroep Begeleiders in het Onderwijs en auteur van De Onderwijsalmanak

Dit boek is midden in de roos, en biedt een schat aan praktische informatie waar elke leraar zijn of haar voordeel mee kan doen’.”
prof. dr. Jan Buitelaar, hoogleraar psychiatrie en kinder- en jeugdpsychiatrie, UMC  St Radboud, hoofd van Karakter Kinder- en Jeugdpsychiatrie Universitair Centrum, en voorzitter van het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.