Wat kunnen leraren doen voor kinderen met ADHD? ADHD: geen kind vraagt erom, maar ze hebben het soms wel. Dat kan lastig zijn en het lijkt soms wel of niemand ze snapt. Kunnen we deze kinderen helpen? Absoluut. En dat kunnen we door onszelf te helpen. Door te begrijpen wat AD(H)D inhoudt, door te begrijpen wat deze kinderen niet kunnen, maar vooral ook wat ze WEL kunnen. En wat wij als leerkracht (po) of docent (vo) kunnen doen om dat mogelijk te maken.
Anton Horeweg, leerkracht, gedragsspecialist. Auteur van o.a. Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs en Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs, onderwijsboeken die op een groot aantal Nederlandse en Vlaamse opleidingen inmiddels verplichte literatuur zijn. Anton Horeweg heeft zitting in de expertteams van het project Leerkracht van het NCOJ en KC-KJP, is lid van de Academische Werkplaats voor ADHD en druk gedrag, werkt als trainer/methodiekontwikkelaar voor het NCOJ en is veelgevraagd spreker op scholen en congressen.