Horeweg, A. & Douglas-Westland, M. (2024). Neurodivergentie bij leerkrachten. In voorbereiding.
Horeweg, A. (2024). Executieve functies ontwikkelen in de klas. Wat jij als leerkracht kunt doen. Wij-leren.nl. 29 mei 2024. Bekijk.
Horeweg, A. (2024). Dit is een verschrikkelijk boek met een gouden boodschap. Het verhaal achter het boek. Bekijk
Horeweg, A. (2024). Executieve functies ontwikkelen in de klas. Wat jij als leerkracht kunt doen. Wij-leren.nl. Bekijk
Lange, M. (2024). ‘Als een ouder zegt: U kunt geen lesgeven, word ik heel boos.’ Interview met Anton Horeweg en Ingrid van Essen over oudergesprekken. AOB Onderwijsblad. Bekijk
Leraar24 redactie (2024). Meer werkgeluk? Ken je executieve functies! Interview met Anton Horeweg, Leraar24, 17 september, 2024. Bekijk
Wisman, R. (2024). 7 tips voor speciale kinderen, met Trix van Lieshout en Anton Horeweg. AOB Onderwijsblad, februari 2024. Bekijk
Horeweg, A. (2023). Pubers met hechtingsproblemen in de klas. Onderwijscommunity, 22-05-2023 Bekijk
Horeweg, A. (2023). Kinderen met hechtingsproblemen in de klas. Onderwijscommunity, 21-02-2023. Bekijk.
Horeweg, A. (2023). Een schoolbrede aanpak voor gedrag, Basisschool Management, nr. 2, 2023. p. 18-21. Bekijk.
van Dijk-Kroesbergen, S. (2023). Ruis tussen docenten en ouders? ‘Het gaat om de menselijke maat’ Interview Anton Horeweg & Ingrid van Essen. Katholiek Dagblad, nr 8, 23 februari 2023. Bekijk
Horeweg, A. (2022). Hoe je stille leerlingen in het vizier krijgt. Tijdschrift voor Intern Begeleiders (TIB), nov. 2022. Bekijk.
Horeweg, A. (2022). Als je nu eens níet druk bent? Balans Kids, nr. 3, oktober 2022, p. 13-14. Bekijk
Horeweg, A. (2022). Wat ben je stil. Is er iets? Balans Magazine 03, jrg. 35, sept. 2022, p. 12-13. Bekijk.
Horeweg, A. (2022). Hoe maak je een goede groep? JSW, online herplaatsing. Bekijk
Horeweg, A. (2022). De traumasensitieve school. Basisschool Management 5 p. 8-10. Bekijk
Horeweg, A. (2022). Als je leerling stil is. LBBO Beter Begeleiden, nr 2, mei 2022, p. 18-21. Bekijk.
Horeweg A. (2022). Als je leerling stil is. Wij-leren.nl Bekijk.
Horeweg, A. (2022). Bennet (Regie in de klas), Horeweg (Handboek Gedrag op school) en van Overveld (Groepsplan Gedrag) vergeleken. Bekijk
Horeweg, A. (2022). Oorlog in Oekraïne: praten erover in je klas of niet? En hoe dan? Gedragsproblemenindeklas blogspot. Bekijk
Horeweg, A. (2022). Verlaag de drempel: maak nare ervaringen (ACE’s) bespreekbaar in de klas. Vlam Magazine, maart 2022, p. 1-12, Bekijk
Horeweg A. (2023). Dossier schooltrauma, Balans Oudervereniging. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Praten over kindermishandeling. Een complete les. JSW, november 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Weet je wel wat je losmaakt? JSW, november 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Onderwijs is teamsport. Goed gedrag aanleren ook. Wij-leren, november 2021. Bekijk.
Horeweg, A. e.a. (2021). Preventief werken aan sociaal emotionele ontwikkeling en welbevinden. Trimbos/Pharos, juli 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). ADHD in de klas, Onderwijscommunity. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Kindermishandeling bespreekbaar maken. Wij-leren.nl. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). ADD in de klas. Podcast. ADD something special, aflevering 24, juni 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Waarom Dit is een verschrikkelijk boek met een gouden boodschap geschreven móest worden: Vlam Magazine, maart 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Verslaafd, maar niet aan school. Onderwijstijd nr. 2, juni 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Kinderen en jongeren in de knel tijdens tweede schoolsluiting. Onderwijstijd nr. 1, februari 2021. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Kindermishandeling bespreekbaar maken. Wij-leren.nl. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Hebben ze in jouw klas op dit moment korte lontjes? Gedragdragsproblemenindeklas. blogspot. Bekijk.
Horeweg, A. (2021). Corona en traumasensitief werken. Op aanvraag gratis verkrijgbaar. Gebruik het contactformulier.
Lebouille, M. (2021). Grootmeester in gedrag. Interview met Anton Horeweg. Bekijk (abonnees Didactief)
Horeweg, A. (2020). Hoe voorkom je lastig gedrag. LBBO Beter Begeleiden, november 2020, p. 16-19. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Een traumasensitieve school. Hoe maak jij het verschil? Onderwijscommunity, 13 mei 2020. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Traumasensitief werken op school. LBBO Magazine Special, mei 2020. p. 1-5. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Explosief gedrag bij kinderen. Klascement. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Ammehoela. Pesten hoort helemaal niet bij het leven! Balans Magazine, nr. 3, mei 2020. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Bang voor school? Balans Kids, april-mei 2020. p. 12-15. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Kinderen met trauma in je klas. JSW, nr. 7, maart 2020, p. 12-15. Bekijk
Horeweg, A. (2020). De traumasensitieve school: Wat levert het de leerling op? Tijdschrift voor Remedial Teaching, jrg. 5, nr. 1, p. 14-16. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Kinderen in de knel door coronacrisis. LinkedIn, 25 maart, 2020. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Kinderen met trauma in je klas. JSW, nummer 7, p. 12-15. Bekijk
Horeweg, A. (2020). Corona stress en leren: (Kwetsbare) kinderen ondersteunen in crisistijd
Aanvullend artikel op mijn presentatie thuis afstandsonderwijs. Bekijk
Horeweg, A (2019). Het Pygmalion effect: over ADHD in de klas. Zorgprimair, april 2019. Bekijk
Horeweg, A. (2019). Rond ADHD. CNV Onderwijsblad, p. 1 Bekijk
Horeweg, A. (2019). Je leiderschap oppakken: teacher leadership! Wat zeg ik: Onderwijsrevolutie! Blog. Bekijk.
Horeweg, A. & Hoogerheide, N. (2019). Schooltrauma. Wat is het en hoe ga je er mee om? LBBO Beter Begeleiden, september 2019, p. 12-16. Bekijk
Horeweg, A. (2019). Kinderen met psychotrauma. Ook een rol voor de school. Zorg Primair, 14 januari 2019. p. 14-16. Bekijk
Horeweg, A. (2019). Fata Morgana, over Onderwijs en jeugdzorg. Balans Magazine, 03, 2019. Bekijk
Horeweg, A. (2019). Meisjes met ADHD. Zorgbreed 63, jrg. 16, nr 3, mei 2019. p. 15-19. Bekijk
Horeweg, A. (2019). Do you want to punish or not. That’s the question. Bekijk
Horeweg, A. (2019). ‘Geen kind komt naar school om de boel op stelten te zetten.’ Blik op Hulp, 26 maart 2019. Bekijk
Kuijlaars, N. (2019). ‘Je kunt je pas goed voelen als je jezelf accepteert.’ Interview met Anton Horeweg. Balans Magazine, nr. 01, februari 2019, p. 40-43. Bekijk
Wiesman, A. (2019). In de praktijk: ‘Als leerkracht kun je absoluut het verschil maken.’ Interview met Anton Horeweg over de traumasensitieve school. Augeo Magazine, 16, 4, december 2019, p. 1-5. Bekijk
Horeweg, A. (2018). Dat komt bij ons op school niet voor. Over de noodzaak van trauma-informed school. LinkedIn, maart 2018. Bekijk
Horeweg, A. (2018). Kinderen in de knel interesseren ons geen knal. Over trauma bij kinderen. LinkedIn, feb. 2018.
Horeweg, A. (2018). Handel preventief in plaats van curatief. LBBO Beter Begeleiden, maart 2018. p. 6-9. Bekijk
Horeweg A. (2018). De toekomst van een getraumatiseerd kind bestaat uit de komende 15 seconden.’ Blik op Hulp, 6 maart 2018, p. 1-3. Bekijk
Schmeier, M. & Horeweg, A. (2018). Stilte in de klas? CNV Onderwijs, p. 22-25. Bekijk
Horeweg, A. (2018). Schoolbrede aandacht voor het getraumatiseerde kind. LBBO Beter Begeleiden, september 2018. p. 41-43. Bekijk
Ligtenberg, D. (2018). De meester heeft mij altijd gesteund’ stond op het briefje.’ Interview met Anton Horeweg, Augeo Magazine, 30 juli 2018. Bekijk
Schults, Y. (2018). Gedrag verkeerd. Kind zelf oké. De Botlek Hoogvliet en Albrandswaard. 11 januari 2018. Bekijk.
Wisman, R. (2018). De vervelende klas bestaat niet!? Tekstproducties.nl Bekijk
Horeweg, A. (2018). Ons onderwijs is ziek. Over datamuren, LVS-toetsen en opbrengsten. Bekijk
In pittige klassen kan ik het verschil maken. Interview met Anton Horeweg (mei/nov 2017).
Marreveld, M. (2017). ‘Het ligt nooit aan het kind’, zegt Horeweg. Didactief online. Bekijk
van Nieuwstad, M. (2017). Horeca of de klas? Over Anton Horeweg, goed lesgeven en een laag salaris. Onderwijsblad, mei 2017. Bekijk
van Nieuwstad, M. (2017). Grip op stuiterballen. Interview met Anton Horeweg, Onderwijsblad, mei 2017. p. 28-31. Bekijk
Mees heeft je wat te leren. Anton Horeweg over passend onderwijs en zijn nieuwe vo boek. Leidsch Dagblad, Gooi en Eemlander, Bekijk
Horeweg, A. (2016). Meer begrip voor het kind, minder gedragsproblemen. Balans Magazine, nr. 4, mei 2016. p. 18-20. Bekijk
Horeweg, A. (2016). Hoe maak je een goede groep? JSW nr. 10, juni 2016. p. 6-10. Bekijk
Horeweg, A. (2016). AD(H)D en autisme: de overgang bao-VO. Bekijk
Magnée, P. (2015). Geen grapjes of cynisme, maar duidelijke regels. Interview met prof. Frits Boer en Anton Horeweg. CNV Onderwijsblad, nr. 2. p. 42-43. Bekijk
Horeweg, A. (2015). Autisme spectrum stoornis. Tips voor de leerkracht. Wij-leren.nl. Bekijk
Horeweg, A. (2015). Wat stuitert daar door je klas. Van twaalf tot achttien, november 2015, p. 46-47. Bekijk
van ’t Erve, D. (2015). Er zijn geen vervelende kinderen. Interview met Anton Horeweg. Onderwijsblad 15, 3 oktober 2015. p.26-27. Bekijk
Horeweg, A. (2013). Gedragsproblemen in de klas. De rol van de leerkracht. Psychopraktijk, jrg. 5, nr.3 , juni 2013. Bekijk
Horeweg, A. (2012). Explosief/agressief gedrag bij kinderen. Wat kun je doen in je klas? Blog. Bekijk
Horeweg, A. (2012). Luisteren eens naar me!! Soebar. Bekijk