Masterclass hechting
Kinderen met (forse)hechtingsproblemen in de klas. Hoe ondersteun je die? Hoe maak je van je klas een veilige haven waarin deze kinderen tot leren kunnen komen?
Kinderen met (forse)hechtingsproblemen kunnen een flinke uitdaging zijn op school. Waar komt het drukke storende gedrag vandaan? En belangrijker: hoe verdwijnt het? In deze masterclass gaan we dat bekijken. U krijgt handvatten om het klassenmanagement en communicatie aan te scherpen en kinderen met hechtingsproblemen beter te ondersteunen.
Leerdoelen:
- Wat is (onveilige) hechting en hoe herken je het?
- Je kent het begrip intern werkmodel en de invloed op relatie, emotie, gedrag en leren.
- Je weet hoe je holding space als sleutel voor je klas als veilige haven kunt gebruiken
- Je kent de invloed van een (on)veilige gehechtheidsrelatie op relatievorming en vertrouwen.
- Je hebt inzicht in totstandkoming van gedrag dat ontstaat door (forse) hechtingsproblemen.
- Je hebt inzicht in het effect van dit gedrag op je eigen emoties en handelen.
- Je bent je bewust van de invloed van jouw leerkrachthouding op kinderen die onveilig gehecht zijn.
- Je leert de do’s en dont’s in communicatie met kinderen met (forse) hechtingsproblemen.

Trainers: Anton Horeweg en Ingrid van Essen
De trainers: Anton Horeweg & Ingrid van Essen
Waarom deze Masterclass hechting? Een goede relatie opbouwen om van daaruit leerlingen iets te leren. Soms lijkt deze leerlingen daar echter niet op zitten te wachten. Hoe communiceer je dan en hoe ondersteun je deze kinderen? Daarover gaat deze training.