Basiskennis traumasensitief lesgeven po/vo

Trauma komt veel meer voor dan we denken. De gevolgen zijn vaak groot. De wetenschap heeft de laatste jaren veel waardevolle kennis beschikbaar gesteld aan het onderwijs. Dat stelt ons in staat traumasensitief les te geven
In deze bijeenkomst over traumasensitief lesgeven, die een dagdeel duurt, krijgt u met uw team een inleiding in traumasensitief lesgeven. Uw team leert over de immense gevolgen van chronisch trauma op het kinderbrein. U leert over de impact van trauma op gedrag en leren. U leert wat getraumatiseerde kinderen op school nodig hebben. Deelnemers aan deze training hebben veel aan het boek De Traumasensitieve school.

Indien gewenst, kan Anja Zandbergen meekomen die in haar jeugd slachtoffer was. Zij kan vanuit haar eigen ervaring heel goed verwoorden wat de gevolgen zijn van verwaarlozing, mishandeling of misbruik. Zij laat u de school ervaren door de ogen van een mishandeld en misbruikt kind. Ze vertelt hoe een school die traumasensitief  lesgeeft haar had kunnen helpen zich beter te voelen op school. De deelnemers kunnen haar ook vragen stellen. Anja zorgt ervoor dat uw team niet alleen ‘wetenschap’ hoort, maar ook een kijkje krijgt in de persoonlijke gevolgen voor kinderen. Na deze module zult u de noodzaak van traumasensitieve scholen inzien.

De trainer: Anton Horeweg 

 

Waarom deze training? Veel getraumatiseerde kinderen lopen vast in het onderwijs. Hun gedrag leidt tot problemen. Traumasensitief lesgeven is belangrijk. Een leraar kan met de juiste kennis over trauma een enorme bijdrage leveren aan het herstel van de aangerichte schade..

Vraag een training aan

Vertel me wat u wilt zoekt en wilt bereiken. Ik neem binnen 1 of 2 werkdagen contact met u op om samen met u een trainingsoplossing te ontwikkelen.

Naam*

E-mailadres*

Wat voor soort training zoekt u?

Wat hoopt u te bereiken met de training?

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.