Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen po

Twee daagse training (of 4 dagdelen) Er is inmiddels veel kennis over trauma. Deze training vertaalt die kennis naar de klas.
Deelnemers leren over het effect van  vroegkinderlijk chronisch trauma op het kinderbrein. Zij leren het gedrag van deze kinderen te begrijpen en ze leren wat er voor deze kinderen nodig is om de school te doorlopen, ondanks hun moeilijke leven. Zij leren een ondersteuningsplan voor een getraumatiseerde leerling maken. De training wordt gegeven in samenwerking met een medewerker van de GGZ. Deelnemers aan deze training, die ontwikkeld is door Leony Coppens (traumadeskundige), hebben veel aan het boek De Traumasensitieve school.

De trainers:  Anton Horeweg & Jeanette van Borren

Een traumasensitieve school creëren doe je niet ‘even.’ Daar is een een heel team voor nodig, dat kennis heeft van trauma en bereid is zich te bekwamen in traumasensitief denken. In vier dagdelen leert het team kijken door een ‘traumabril.’

Waarom deze training? Veel getraumatiseerde kinderen lopen vast in het onderwijs. Hun gedrag leidt tot problemen. Een leraar kan met de juiste kennis over trauma een enorme bijdrage leveren aan het herstel van de aangerichte schade.

Vraag een training aan

Vertel me wat u wilt zoekt en wilt bereiken. Ik neem binnen 1 of 2 werkdagen contact met u op om samen met u een trainingsoplossing te ontwikkelen.

Naam*

E-mailadres*

Wat voor soort training zoekt u?

Wat hoopt u te bereiken met de training?

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.