Schoolbrede aanpak van gedrag

Een schoolbrede aanpak van gedrag zorgt dat kinderen beter tot leren kunnen komen

Als gedrag op school een probleem is

Gedrag van kinderen zit het leren soms in de weg. Ongeconcentreerd, druk gedrag kan je lessen verstoren. Samen met Anton Horeweg en het team op weg naar een schoolbrede aanpak van gedrag op school.

Teambrede aanpak

Ik ben net als jullie leerkracht en ik heb 38 jaar ervaring.  Ik help jullie graag je gedachten op een rijtje krijgen. Welke regels moeten we schoolbreed aanleren? Waar laten we het aan de leraar van dat moment over? Wat doen we al en weten we dat van elkaar?

Vervolg

Na een dagdeel aan de gang te zijn geweest met het samen bespreken van jullie huidige en gewenste situatie, is het goed om als team de tijd te nemen de opgedane ideeën te gaan bespreken en waar mogelijk en wenselijk, meteen af te spreken. Met sommige zaken kun je echt de andere dag al aan de slag. Ingrid van Essen begeleidt jullie in dit (facultatieve) tweede deel door het groepsproces van idee naar concrete aanpak.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bestel mijn boeken

Bereik Anton Horeweg
Executieve functies

Uitvoerende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.