Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen po

Training in 4 dagdelen over lesgeven aan getraumatiseerde kinderen. Je leert kijken door een traumabril en je leert hoe je de school traumasensitief kunt maken.
Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen. Deelnemers leren over de invloed van ACEs en chronisch trauma op de ontwikkeling van het kinderbrein. Ook leren ze het gedrag van deze getraumatiseerde kinderen te begrijpen. De deelnemers leren onder andere een ondersteuningsplan voor een getraumatiseerde kind maken. De training lesgeven aan getraumatiseerde kinderen wordt gegeven in samenwerking met een medewerker van de GGZ. De training is ontwikkeld door Leony Coppens (traumadeskundige), Het boek De Traumasensitieve school biedt extra informatie

De trainers:  Anton Horeweg & Jeanette van Borren

Een traumasensitieve school creëren doe je niet ‘even.’ Voor traumasensitief lesgeven is een heel team nodig, dat kennis heeft van trauma en bereid is zich te bekwamen in traumasensitief denken.Het team leert in deze training van 4 dagdelen kijken door een ‘traumabril‘ en  leert hoe je kunt lesgeven aan getraumatiseerde kinderen in je klas.

Waarom deze training? Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen geeft kennis. Deze kennis over trauma is nodig, omdat veel getraumatiseerde kinderen vastlopen in het onderwijs. Hun gedrag leidt tot problemen. Een leraar die snapt wat lesgeven aan getraumatiseerde kinderen betekent, kan een enorme bijdrage leveren aan het herstel van de aangerichte schade.

Vraag een training aan

Vertel me wat u wilt zoekt en wilt bereiken. Ik neem binnen 1 of 2 werkdagen contact met u op om samen met u een trainingsoplossing te ontwikkelen.

Naam*

E-mailadres*

Wat voor soort training zoekt u?

Wat hoopt u te bereiken met de training?

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.