Training Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen po

Training in 2 of 3 dagdelen over lesgeven aan getraumatiseerde kinderen. Je leert kijken door een traumabril en je leert hoe je de school traumasensitief kunt maken.
‘As a Teacher you  make a difference for every child, but for traumatized children you may be a lifeline.’ Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen. Sommige kinderen groeien onveilig op. Dat heeft invloed op de ontwikkeling van het kinderbrein. Dat zie je terug in de klas. Leraren krijgen kennis over de gevolgen van trauma en leren het gedrag van getraumatiseerde kinderen te begrijpen. Ook krijgen ze handvatten om hun klas traumasensitief te maken. Door deze training met het hele team te doen kun je werken aan een traumasensitieve school (traumainformed school). Het boek De Traumasensitieve school biedt extra informatie.

De trainers:  Anton Horeweg & Ingrid van Essen

Een traumasensitieve school creëren doe je niet ‘even.’ Voor traumasensitief lesgeven is een heel team nodig een team dat kennis heeft van trauma en bereid is zich te bekwamen in traumasensitief denken. Uw team leert in deze training van 2 of 3 dagdelen kijken door een ‘traumabril‘ en  leert hoe je traumasensitief kunt lesgeven in je klas.

Waarom deze training? Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen geeft leraren kennis over trauma. Dat is nodig, omdat veel getraumatiseerde kinderen vastlopen in het onderwijs. Hun gedrag leidt tot problemen. Een leraar die snapt wat lesgeven aan getraumatiseerde kinderen betekent, kan een enorme bijdrage leveren aan het herstel van de aangerichte schade.

Vraag een training aan

Vertel wat u zoekt en wilt bereiken. Ik neem binnen 1 of 2 werkdagen contact met u op om samen met u een trainingsoplossing te ontwikkelen.

Naam*

E-mailadres*

Wat voor soort training zoekt u?

Wat hoopt u te bereiken met de training?

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.