Lesgeven aan kinderen met forse hechtingsproblemen vergt veel van leraren. 1
Kinderen met (forse)hechtingsproblemen kunnen een flinke uitdaging zijn op school. Waar komt het drukke storende gedrag vandaan? En belangrijker: hoe vermindert of verdwijnt het? In deze bijeenkomst gaan we dat bekijken. Je krijgt handvatten om het klassenmanagement en communicatie aan te scherpen en kinderen met hechtingsproblemen beter te ondersteunen.
Traumasensitief onderwijs of attachment-based onderwijs ondersteunt deze kinderen zo goed mogelijk, door leerkrachten van kennis over de hechtingstheorie en de implicaties voor de ontwikkeling, het gedrag en leren te geven.
Mogelijke leerinhouden:
Deze training is geschikt voor alle onderwijsprofessionals uit bao, sbo, so, vso, vo, mbo, schoolmaatschappelijk werkers, orthopedagogen en schoolpsychologen.
Vertel wat u zoekt en wilt bereiken. Ik neem binnen 3 werkdagen contact met u op om samen met u een trainingsoplossing te ontwikkelen.