Kinderen met gedragsproblemen of gedrags- en ontwikkelingsstoornissen hebben het moeilijk. Hun leerkrachten of docenten ook. Niet toegerust zijn om deze kinderen te ondersteunen in de klas, is frustrerend. Uit eigen ervaring weet ik dat er grote behoefte bestaat aan een boeken met praktisch toepasbare handreikingen om deze kinderen te ondersteunen.
In dit boek lees je handreikingen om gedragsproblemen te voorkomen en lees je hoe je kinderen met ontwikkelings- , gedrags- en leerstoornissen kunt ondersteunen. Met de handreikingen uit dit boek, kun je morgen in de klas aan de slag. Vaak zijn er verrassend kleine dingen nodig om kinderen met grote problemen goed te kunnen ondersteunen.
Anton Horeweg, leerkracht, gedragsspecialist. Auteur van o.a. Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs en Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs, onderwijsboeken die op een groot aantal Nederlandse en Vlaamse opleidingen inmiddels verplichte literatuur zijn. Anton Horeweg heeft zitting in de expertteams van het project Leerkracht van het NCOJ en KC-KJP, werkt als trainer/methodiekontwikkelaar voor het NCOJ, draagt bij aan de Academische werkplaats voor ADHD en druk gedrag, en is veelgevraagd spreker op scholen en congressen.
Monique Thoonsen, auteur van “Wiebelen en friemelen in de klas, over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren.
Vakblad Didactief