Artikelen | Onderwijsboeken

Meer lezen over onderwijs, gedrag en leren? klik hier.
2021

Horeweg, A. (nov 2021). Praten over kindermishandeling. Complete les. JSW, november 2021.Horeweg, A. (2021). Download.

Horeweg, A. (2021). Weet je wel wat je losmaakt? Waarom je kindermishandeling toch moet bespreken op school. JSW Online, november 2021. Download.

Horeweg, A. (2021). Onderwijs is teamsport. Goed gedrag aanleren ook. Wij-leren, november 2021. Download.

Horeweg, A. (2021). ADHD in de klas, juni 2021, Onderwijscommunity. Download.

Horeweg, A. (2021). Verslaafd, maar niet aan school. Onderwijstijd  nr. 2, juni 2021. Download.

Horeweg, A. (2021). Kindermishandeling bespreken. Is dat nou wel zo nodig? Vlam Magazine, april 2021. Download.

Horeweg, A. (2021). Kindermishandeling bespreekbaar maken.Wij-leren.nl, maart 2021. Download

Horeweg, A. (2021). De coronacrisis en onderwijs. Onderwijstijd nr. 1, februari 2021. Download

Horeweg, A. (2021).Traumasensitieve school in coronapandemie. RVKO, Koerier special, februari 2021. Download

2020

Horeweg, A. (2020). Hoe voorkom je lastig gedrag? LBBO, Beter Begeleiden, november 2020. Download

Horeweg, A. (2020). Ammehoela, pesten hoort helemaal niet bij het leven. Balans Magazine, mei 2020. Download

Horeweg, A. (2020). Traumasensitief werken tijdens corona. LBBO, Beter Begeleiden special, mei 2020. Download

Horeweg, A. (2020). Kinderen ondersteunen in crisistijd. Lerarencollectief, april 2020, Download

Horeweg, A. (2020). Een traumasensitieve school: Hoe maak jij het verschil Onderwijs community, september 2020. Download

Horeweg, A. (2020). Kinderen met trauma in je klas. JSW, nr 7 maart 2020, Download

Horeweg, A. (2020). De traumasensitieve school: Wat levert het de leerling op? LBRT Magazine, jrg. 28, nr 1, feb. 2020, p14-16. Download

2019

Wiesman, A. (2019). Als leerkracht kun je absoluut verschil maken. Interview Anton Horeweg, Augeo Magazine,16, 4, dec. 2019, p. 1-5. Download

Horeweg, A. & Hoogerheide, N. (2019). Schooltrauma. Wat is het en hoe ga je er mee om? LBBO Beter Begeleiden, jrg. 9, sept. 2019, p. 12-16. Download

Horeweg, A. (2019). Meisjes met ADHD, Zorgbreed, jrg. 16, nr. 3 2019, p. 15-19. Download

Horeweg, A. (2019). Ons onderwijs is ziek, LinkedIn september 2019. Download

Horeweg, A. (2019). De echte Dreamschool, LinkedIn, juni 2019. Download

Horeweg, A. (2019). Verwachtingen zichtbaar maken. Het Pygmalion effect. Zorgprimair, nr. 3, mei 2019, p. 24-27. Download

Kuulaars, N. (2019). Je kunt je pas goed voelen als je jezelf accepteert. Interview met Anton Horeweg. Balans Magazine, nr 01, feb. 2019, p. 40-43. Download

Horeweg, A. (2019). Kinderen met psychotrauma. Zorg Primair, februari 2019. Download

2018

Horeweg, A. (2018). Geen kind komt naar school om de boel op stelten te zetten Blik op hulp, april 2019. Download

Horeweg, A. & Schmeier, M. (2018). Stilte in de klas, Zorg Primair, nr. 08, dec. 2018, p. 22-25. Download

Horeweg, A. (2018). Explosief/agressief gedrag in de klas: wat kun je doen? Wij-leren, november 2018. Download

Horeweg, A. (2018). Schoolbrede aandacht voor het getraumatiseerde kind, LBBO Beter Begeleiden, jrg. nr 8, sept. 2018, p. 40-43. Download

Marreveld, M. (2018). Het ligt nooit aan het kind. Interview met Anton Horeweg. Didaktiefonline, juni 2018, p. 1-9. Download

Horeweg, A. (2018). De toekomst van een getraumatiseerd kind bestaat uit de komende 15 seconden, Blik op hulp, mei 2018. Download

Horeweg, A. (2018). Kinderen in de knel interesseren ons geen knal, LinkedIn, mei 2018. Download

Horeweg, A. (2018). Dat komt bij ons op school niet voor, LinkedIn, maart 2018. Download

Schults, Y. (2018). Gedrag verkeerd, kind zelf oké. Interview Anton Horeweg. De Botlek, januari 2018. Download

Houben, E. (2018).Handel preventief in plaat van curatief. Interview met Anton Horeweg, Interview over de rol van de gedragsspecialist, LBBO Beter Begeleiden, maart 2018, p. 6-9. Download

2017

Nieuwstadt, M. (2017). Grip op stuiterballen: Meester Anton weet raad met drukke kinderen, AOB Onderwijsblad, nr. 09, sept. 2017, p.28-31. Download

Bors, G. (2017). In pittige klassen kan ik het verschil maken. Interview met Anton Horeweg, Balans Magazine, 2017 en Nivoz, 2018. Download

2016

Bors, G.(2016). Meer begrip voor het kind. Interview met Anton Horeweg, Balans Magazine nr. 4, 2016, p. 18-20. Download

2015

Ubert, N. (2015). Mees heeft je wat te leren. Interview met Anton Horeweg, Noord-Hollands Dagblad, juli 2015 Download

Horeweg, A. (2015). Ik ben een beetje irritant, ASS Magazine, nov. 2015. Download

Van den Bergh, E. (2015). Geen grapjes of cynisme, maar duidelijke regels. Interview met Anton Horeweg, Schooljournaal, nr.2, p. 42-43. Download

2014

Horeweg, A. (2014). Explosief gedrag bij kinderen. Wat kun je doen in de klas? wij-leren, 2014. Download

2012

Horeweg, A. (2012). Luister eens naar me! Soebar, week van de opvoeding, december 2012. Download

Bestel mijn boeken

Bereik mij
Executieve functies

Uitvoerende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.