Gedragsproblemen in de klas reviews.

Lezers en gebruikers van Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs en Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs vertellen in hun reviews wat ze van mijn boeken vinden en hoe bruikbaar ze zijn in de dagelijkse schoolpraktijk.

…”Wat dit boek met name zo aantrekkelijk maakt is de praktische insteek en de vele praktijkvoorbeelden. Allebei onze boeken zouden op PABO’s verplicht moeten zijn, ze vullen elkaar mooi aan.”
Trix van Lieshout, orthopedagoge, gz-psychologe, auteur Pedagogische adviezen voor speciale kinderen. Naar volledige review

…”Anton Horeweg schrijft met zeer veel respect voor de leerling en de docent en dat is erg prettig om te lezen. Ik vind het boek een aanrader voor elke docent.  “

Monique Thoonsen, co-auteur van “Wiebelen en friemelen in de klas, over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren.

…”Een gouden tip voor leerkrachten in het basisonderwijs die met gedragsproblemen te maken hebben” Vaktijdschrift Didactief.

Vakblad Didactief Naar volledige review

…”Ik denk dat het goed zou zijn als iedere leerkracht dit boek kent en het makkelijk weet te vinden. Mijn advies aan collega (intern) begeleiders is dan ook: aanschaffen doorbladeren zodat je snel weet waar je moet zoeken als er problemen zijn. Bespreek het vervolgens in een teamvergadering en plaats het op een toegankelijke plaats in de orthotheek..”
Dieneke Kampherbeek voor de LBBO. Naar volledige review

…”Wat dit boek extra waardevol maakt, is dat het meer behandelt dan alleen de ‘bekendere’ stoornissen, zoals ADHD of autisme.”
Drs. Heijermanpsycholoog/auteur  van Tics, handboek voor ouders en leerkrachten.  Naar volledige review

…”Er is grote behoefte aan informatie die direct toepasbaar is. Gedragsproblemen in de klas van Anton Horeweg voldoet aan die behoefte.” 
Dr. Van Overveld, hoofddocent Seminarium voor Orthopedagogiek, auteur van o.a. Groepsplan gedrag.

…”Eén minpuntje: waarom is dit handboek niet véél eerder geschreven? Een absolute aanrader voor iedereen die met “anders” kinderen te maken heeft.”
Chris Lauwers, auteur van o.a. Gewoon een huis in autismeland. autisme expert Autisme Centraal. Naar volledige review

“Net gedragsproblemen in de klas gelezen. Een kusthaven voor elke leerkracht en elke orthotheek.”
Denice Danielse, trainer adviseur bij RPCZ.

…”Eigenlijk zou dit boek moeten worden opgenomen bij de verplichte literatuur in de Master SEN opleidingen”
G. Leijenhorst-Vonk, leerkracht, intern begeleider, SBO. Naar volledige review

…”In dit boek staat een duidelijke uitleg en handige tips om direct toe te passen in klas.” 
Ivanca, 3e jaars PABO-studente.

…”Geschreven in gewone mensen  taal…Het boek is geschreven om het beste uit de kinderen te halen! En iedereen die met kinderen aan het werk is, moet dit boek gelezen hebben.”
Rashnie, Leerkracht groep 3.

…”Dit onmisbare handboek voor (aankomende) leraren in het basisonderwijs over gedragsproblemen en -stoornissen, besteedt aandacht aan een twaalftal probleemgebieden,…Op heldere wijze wordt uiteengezet welke soorten problemen er zijn, met hun oorzaken en gevolgen, in welke vorm ze zich manifesteren in de klas of in de school en wat je eraan kunt doen (en ook wat je niet moet doen!) om je zorgkinderen te steunen…”
J. Weinberg. Recensie NBD Biblion.

…”Eindelijk een heldere definitie. Boek meteen besteld. Een aanrader voor opleiding Master SEN…”
L.v.Kooten, leerkracht, student master SEN.

…”Het boek is goed toegankelijk en leest prettig. Het geeft een goed overzicht van wat nodig is om te weten van gedragsproblemen. Dit boek is een must read voor leerkrachten en PABO-studenten.”

Arja Kerpel, specialist hoogbegaafdheid. Wij-leren.nl Kennisplatform voor het onderwijs.

…” We waren op zoek naar een praktisch boek gericht op aankomende docenten waarin met name de praktische aanpak in de klas centraal staat. Het boek Gedragsproblemen in de klas sluit hier perfect op aan. Enige nadeel aan dit boek is dat het zich voornamelijk richt op het basisonderwijs…Desalniettemin is de voorgeschreven aanpak hetzelfde in het PO als in het VO. ”

L. Lathouwers Onderwijskundige, lerarenopleiding  Fontys Hogeschool

…”Heldere en duidelijke taal. Compleet, pragmatisch geschreven.”

M.van Etten. Docent PABO LOI

…”In een tijd waarin docenten vanwege het passend onderwijs moeten professionaliseren is dit boek eigenlijk verplichte kost…Het boek is niet alleen heel praktisch, maar geeft ook blijk van een moderne visie op omgaan met ontwikkelingsproblemen of –stoornissen.”

 Annet Hijerman op GGZ gelezen over Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs. Naar volledige review.

 

De volledige reviews en beoordelingen lees je hieronder:

Reviews Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs.

Review door Annet Heijerman. Psycholoog en auteur van “Tics, handboek voor ouders en leerkrachten.

Review door Trix van Lieshout, orthopedagoge, GZ psychologe en auteur van “Pedagogische adviezen voor speciale  kinderen.

Beoordeling door PABO LOI 

Beoordeling door AVANS Hogeschool

Review door Linda Willemsen,  leerkracht en auteur van o.a.  “50 lesideeën voor de onderbouw.”

Review door J.Weinberg voor NBD Biblion

Review door G. Leijenhorst, leerkracht SBO

Recensie door de LBBO

Review door M. Perk, leerkracht basisonderwijs

Review door Chris Lauwers, autisme-expert en auteur van o.a. “Gewoon een huis in autismeland.”

Review door Rashnie, leerkracht en gedragsspecialist

 

Reviews Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs:

Review door Annet Heijerman, psychologe, auteur Tics

 

 

 

 
Bereik mij
Executieve functies

Aansturende regelfuncties of executieve functies: hoe beïnvloeden ze gedrag en leren? Lees meer.